První zvonění (1. ročník)

WP_pruh Průvodce prvními dny ve škole (2014/2015)

skolacižení rodiče,

vítáme Vás na stránkách naší školy, kde jsme si pro vás připravili malého průvodce začátkem školního roku Vašeho prvňáčka.

Přinášíme přehled základních informací a drobných rad, které by Vám přípravy měly usnadnit.

Naším přáním je, aby tato změna byla pro Vaše dítě co nejpřirozenější.

Budeme velmi rádi, když budete nejen svoje dítě, ale i dění ve škole podporovat.

Základní informace

Název školy:

Základní škola a Mateřská škola Staré Hobzí

Adresa školy:

Staré Hobzí 35, 378 71 Staré Hobzí

Telefonní čísla:

Ředitelna:

384 497 118, 603 873 039

Školní jídelna:

384 497 114

E-mail:

skola.hobzi(to)dac.cz

Webové stránky:

www.skolahobzí.cz

Organizace prvního školního dne

Zahájení školního roku 1.9.2014

Přijďte se svým prvňáčkem poprvé do školy společně a s dobrou náladou mezi 7.30 – 7.45 hod.

V 7.50 hod zažije své první opravdické školní zvonění. Povzbuďte ho, vyberte s ním místo v lavici, které mu nejvíce vyhovuje, prožijte s ním ten neopakovatelný okamžik. Přineste si i aktovku s podepsanými pomůckami, pomůžete je dětem uložit na určené místo.

Program:

7.50 hod.

slavnostní uvítání v zasedací místnosti obecního úřadu

8.30 hod.

schůzka rodičů s vychovatelkou ŠD

8.45 hod.

konzultace s třídní učitelkou

9.00 – 9.30 hod.

ukončení prvního školní dne

Výuka během roku

denně od 7.50 – 11.25 hod

Školní jídelna

Škola zabezpečuje vlastní stravování, cena za stravu je 20,- Kč.

Na oběd odchází děti ihned po vyučování v 11.25 hod, pokud budou ve školní družině ve 11.50 hod.
Škola dále nabízí možnost odebírání svačinek, jejich cena je 8,- Kč. Vydávají se v době velké přestávky od 9,30 –9.45 hod.

Stravné se platí předem, splatnost za září bude do 10.9.2014, pokud nebude uhrazeno, pozastavuje se výdej stravy.

Školní družina

Poplatek za ŠD je měsíčně 50 Kč (ranní i odpolední) a 30 Kč (ranní a polední).

Platba probíhá 2krát ročně převodem na účet školy.

ŠD je v provozu denně od 7.00 – 7.35 hod. a 11.25 – 14.30 hod. Po této době mohou být děti po domluvě převedeny do MŠ, kde končí provoz v 15.00 hod.

Přihlášky do ŠD dostanete od p.vychovatelky první školní den.

Co bude Váš prvňáček potřebovat

  • tvrdé desky na skládací abecedu

  • desky na přenášení sešitů

  • vodové barvy

  • 3 štětce (velikost č. 10 plochý, č. 10 kulatý, č. 6 kulatý)

  • kelímek na vodu

  • hadřík na otírání štětce

  • ubrus na zakrytí lavice při Vv a Pč (rozměr a si 50 x 60cm)

  • malé nůžky

  • lepidlo

  • guma

  • modelína

  • ořezávátko

  • pastelky (12 odstínů)

  • voskovky

  • fixy

  • 2 tužky č. 2

  • pero – např. Tornádo roller (konec října)

  • krátké pravítko ( 2. pololetí)

  • stojánek na podepření Slabikáře (2. pololetí, vhodný při opisu)

  • aktovka

  • pouzdro

  • přezůvky

  • menší ručník

  • malá tvrdá fólie (lze na ni opakovaně psát tužkou a gumovat)

  • krabička do lavice na pomůcky, které si děti nechají ve škole (rozměry asi 35cm x 25cm, výška maximálně 6 cm)

  • úbor do tělocviku – tričko, tepláky, bunda (mikina), tenisky

  • látkový kapsář na úbor ( rozměry asi 35 x 40cm, výška maximálně 40 cm)

  • pevnější tenisky na hřiště nebo školní pozemek (podzim, jaro)

  • papírové kapesníčky (jedno celé balení)

  • okopírovanou kartičku zdravotní pojišťovny

Všechny pomůcky, prosíme, podepište nebo označte tak, aby si je děti uměly samy poznat.

Průkazky pro dojíždějící žáky si můžete nechat potvrdit v ředitelně školy v týdnu od 25.8. – 29.8 dopoledne nebo první školní den.

Během prvních školních dnů budete seznámeni se školním řádem.

Koncem září proběhne první informační schůzka rodičů s třídní učitelkou. Počítejte, prosím s tím, že na této schůzce budete platit úhradu za pracovní sešity a pomůcky objednané školou.

RODIČOVSKÝ TUCET

  1. Každý den zkontroluji svému prvňáčkovi školní aktovku a budu tak činit s jeho účastí.

  2. Denně zkontroluji penál a ořežeme více tužek do zásoby.

  3. Při přípravě školních potřeb svému prvňáčkovi pomáhám, společně připravíme aktovku na druhý den.

  4. Obstarám všechny požadované pomůcky, abych umožnil svému dítěti kvalitní školní práci.

  5. Dohlédnu na pravidelnou školní přípravu svého prvňáčka, kterou mu rozdělím na kratší časové úseky.

  6. Pro každou domácí přípravu bude mít moje dítě klidnou a příjemnou atmosféru, aby se mohlo dobře soustředit.

  7. Podpořím své dítě tak, aby jakýkoliv úkol zvládlo dobře, a vždy ho pochválím.

  8. Každý úkol dítěti podepíšu. Můj podpis neznamená záruku správnosti úkolu, ale dává najevo, že úkol byl vypracován pod mým dohledem.

  9. Snažím se najít si každý den čas k tomu, abych si se svým dítětem popovídal o tom, co den přinesl, jak se mu dařilo, jaký má na různé věci názor.

  10. Budu podporovat účast našeho školáčka na kulturních akcích, které zprostředkuje škola, protože vím, že tímto způsobem je rozvíjeno jeho vnímání. O zážitcích si s ním povyprávím.

  11. Vím, že v zájmu mého dítěte je, abych ho omluvil v případě jeho onemocnění třídní učitelce co nejdříve (nejpozději do 48 hodin). Jedině tímto opatřením založeném na informovanosti školy i rodičů je možné moje dítě ochránit, nebo předejít případnému záškoláctví. Pokaždé když moje dítě onemocní přijdu za třídní učitelkou, která doporučí domácí práci s prvňáčkem tak, aby se zabránilo příliš velkému zameškání učiva.

  12. Podporuji dění ve škole podle svých možností, mohu se účastnit akcí, které
    škola pořádá. Uvědomuji si, že kritikou školy či učitele před dítětem situaci
    nevyřeším, raději zajdu do školy a vše vyřeším s třídní učitelkou sám.

PRVŇÁČKOVSKÁ ABECEDA

Automaticky si po sobě uklidím věci na místo, kam patří.

Běžně dokážu říci jméno a příjmení své, svých rodičů i sourozenců.

Cvičební úbor si umím před tělocvikem obléci tak rychle, aby na mě nemusel nikdo čekat. Zavázat si boty už umím dávno.

Dovedu také malovat vodovkami, kreslit pastelkami i tužkou.

Elementární tvary a barvy hravě rozlišuji. Umím si o přestávce rozbalit svačinku a vím, že si po ní mám umýt ruce. A že se myjí ruce i před jídlem, to už se mi ani nemusí připomínat.

Geniálně ovládám stříhání svými nůžkami.

Hovořím s rodiči o všem, co se ve škole dělo. Umím také pozorně poslouchat, když mi paní učitelka nebo rodiče vypráví, aby mi nic neuniklo.

I ukládání všech potřebných věcí do aktovky na druhý den do školy zvládám na jedničku.

JÁ JSEM PROSTĚ TEN NEJŠIKOVNĚJŠÍ PRVŇÁČEK! Ha Ha