DUBEN 2016 

 Úvodník

Dubnový Slon je opět na scéně. A scén, těch divadelních, jsme si tento měsíc zažili dost. Mám na mysli 2 divadelní představení věnovaná Shakespearovi, jehož památku jsme si tímto důstojně připomněli. Finišujeme v Hejtmanově poháru a snažíme se opravdu všichni. Pokud vás baví biologický otazník, máte možnost luštit. K vidění je i zajímavá hodina matematiky, o čemž vás přesvědčí naši osmáci.  Angličtinu si zdokonalte prostřednictvím vtipů.

Pokud vás zaskočily nedobré výsledky po dubnovém rodičovském sdružení, neklesejte na mysli. Nicméně je nejvyšší čas začít, samo se totiž neudělá nic.

Chuť do práce s přáním pěkných dnů vám všem

Slon

 

 Být, či nebýt?

Nejen Hamlet, ale i Slon se ptá…

Již delší dobu nabývám dojmu, že svou práci dělám zbytečně. Snažím se, společně píšeme příspěvky a malujeme obrázky, ale přesto se mi zdá, že mnou listujete velmi málo. Proto byla udělána malá anketa, kde jste odpovídali na otázku, zda jste si přečetli poslední číslo Slona.  A pokud ano, co konkrétního to bylo. Výsledky jsou následující:

6. ročník                  

6 x nečetl

7. ročník                  

6 x nečetl     

4 x četl                      

skoro všechno, jen to, co mě baví, občas vše, čtu názory žáků

8. ročník                  

7 x nečetl     

6 x četl                      

3 žáci už si nepamatují, co četli, 3 žáci četli kvíz

Hm, tak to je smutná bilance. Přitom realizace školního časopisu je poměrně náročná záležitost. Ti, kteří Slonem listují, vědí, že se všechny paní učitelky podílejí na jeho tvorbě, ale zřejmě je vám to málo. Odložte někdy své mobily a tablety a vezměte do rukou náš časopis. Vždyť ho tvoříme jen a jen pro vás!

Á propos: víte, že papír krásně voní?

poznámka: Budete muset vzít svůj, Slon je pouze na webu. (nahoru▲)

 

 Čím chci být?

Duben je měsícem, kdy se konají přijímací zkoušky na střední školy. Vzhledem k tomu, že letos nemáme na naší škole žáky deváté třídy, byli jsme ušetřeni nervů z toho, jak vše dopadne. Ale stejně mě zajímalo, kam se chystáte vypravit poté, co opustíte naši školu. Proto všichni žáci druhého stupně zapřemýšleli a výplody jejich snažení si můžete přečíst níže. A jestliže se někteří domnívají, že je dost času, dovolím si připomenout, že čas rychle, ale opravdu rychle kvapí…

 

 

 6. ročník

Eliška: Chtěla bych být buď kynoložkou, nebo fotografkou. Doma mi říkají, že kynologie je spíše koníček a že by byla asi lepší fotografka, ale ani s tím moc nesouhlasí. Já bych více brala kynologii, protože mám strašně ráda psy.

Gejmr: Chtěl bych být zemědělec, anebo kamioňák. Zemědělec proto, že mám rád přírodu a zvířata. Kamioňák proto, že rád jezdím a baví mě to. Mě by bavily obě profese.

Barča: Chtěla bych být učitelkou ve školce, protože mě baví být s malými dětmi. Ale nevím, zda by nebylo lepší být veterinářkou, protože být se zvířaty je super. I když bych asi nedokázala žádné zvíře uměle uspat.

Honza: Chtěl bych být truhlář, protože rád pracuji se dřevem. Můj taťka je truhlář, dědeček byl truhlář a i můj pradědeček byl truhlář. Asi to máme v krvi. Já rád soustružím, vyřezávám a někdy pomáhám taťkovi v dílně.

Bětka: Až budu dospělá, chtěla bych být herečkou, protože si všechno rychle zapamatuji a umím zahrát svoji roli. Vím, že jsem si nevybrala nejjednodušší práci, ale snad se ze mne ta herečka stane. (nahoru▲)

 

 7. ročník

Číčas: Moje vysněná práce je být automechanikem, protože mě zajímají auta a chtěl bych je opravovat. Zajímám se o auta, rád koukám do motorů. Strašně miluju vůni benzínu a zvuk nastartovaného auta. Chtěl bych pracovat v autodílně.

Kačka: Já bych chtěla být kynoložkou, protože mě baví trávit volný čas s pejsky a také mě baví je cvičit. Doma psa mám a celkem mě poslouchá. Nebo bych chtěla pracovat někde, kde mají zvířata, protože je mám ráda. Také by mě bavilo pracovat jako učitelka ve školce.

Zipek: Chtěl bych vstoupit do armády a bojovat, a tak se podílet na ochraně své země. Je to nebezpečné a nemusím se vrátit, ale stojí to za to. A také rád střílím.

Aleš: Můj táta jezdí s kamionem, moje mamka je nezaměstnaná. Bábí s dědou jsou důchodci, ale předtím bábí pracovala ve školce a děda jezdil s kamionem. Já bych ale nechtěl dělat nic z toho. Já vůbec nevím, co bych chtěl dělat.

Kiki: Chtěla bych být kadeřnice, cukrářka nebo kuchařka. Cukrářka proto, že ráda peču a baví mě učit se nové recepty. Ještě jsem nikoho nestříhala, tak nevím, zda by mi stříhání šlo. A vaření mě baví, mám ráda nové recepty.

Fredy: Chtěla bych být učitelkou ve školce, protože mám ráda děti. Nebo cestovat, to mě taky baví. A taky by mě bavilo se nadále věnovat tanci, aspoň do 25 let.

Daniela: V budoucnu bych chtěla pracovat ve školce, protože mám ráda děti. Ale nejvíc ze všech povolání mě láká být fotografkou, protože mě fotografování baví.

Drobek: Já bych chtěl být truhlářem, protože mě baví práce se dřevem, na kterou jsem si už zvykl. Nebo bych chtěl být opravář zemědělských strojů.

Petr: Ještě netuším. Chtěl bych být filmový kritik, chtěl bych jenom sledovat filmy a hodnotit je. Taky bych chtěl chodit do restaurací a hodnotit jídla a dostávat slevy, abych jim dal dobrou recenzi. Ale to se nesplní a místo toho skončím na učňáku.

Eliška: Chtěla bych být trenérem a chovatelem koní, protože ráda jezdím a koně mám hodně ráda. Koním bych se ráda věnovala i v budoucnosti. Mamka si ale bohužel myslí, že by mě to neuživilo, a tak chce, abych šla na ekonomickou školu buď do Telče, nebo do Českých Budějovic. A pak bych mohla zkusit i vysokou školu, že prý na to mám. Já osobně ještě nevím, zda to bude jezdecká, nebo ekonomická škola, ale zatím vede ta jezdecká. No, ale do deváté třídy je ještě dost času. (nahoru▲)

 

 

 8. ročník

Tomáš: Já bych nejraději na sportovního manažera. Bavilo by mě to, protože mě baví téměř všechny sporty. Nebo bych chtěl jít na manažera, protože mi tato práce přijde velmi zajímavá a také je za ni dobrý plat.

Ferry: Já chci být raperem a jít na konzervatoř, ale bohužel na to nemám známky ani chování. Takže to bude zemědělka.

Robin: Já se rozhoduji mezi třemi školami: stavební škola v Českých Budějovicích, nebo jít na elektrikáře do Znojma, a kdybych měl špatné známky, šel bych na automechanika. Ale ještě nejsem úplně rozhodnutý.

Kiki: Vždy jsem chtěla jít na veterinu, ale nemám na to známky. Myslím si, že bych to učení nezvládala. Hlavně se ale bojím, že kdybych operovala, dělalo by se mi zle. Ještě ale nevím, na jakou školu bych mohla jít.

Ondřej: Chtěl jsem jít na hereckou konzervatoř, ale je hodně těžká. Proto pořád nevím, co budu dělat. 

Ivka: Vždycky jsem chtěla být učitelkou v mateřské škole, ale moje známky jsou otřesné, takže to musím vypustit z hlavy. Jdou mi dobře jazyky, takže bych šla do Jihlavy na jazykovou školu. A moje druhá škola, kterou jsme vybíraly s babičkou, bude Střední odborná škola sociální v Jihlavě. Jenže mám strach, že se svými známkami se tam nedostanu. Vím, že bych na sobě měla makat, ale s mou lenivostí je to těžké. Snad to ale dopadne dobře a já začnu se sebou něco dělat. To se ještě uvidí…

Vašek: Rád bych byl železničářem. O železnice se zajímám už odmala a baví mě to. Ale nevím, co si mám vybrat, zda být průvodčí, nebo signalista. Ale spíš mě to táhne k průvodčímu.

Matěj: Baví mě počítače, ale chtěl bych jít na doktora. Nevím, zda na medicínu půjdu, protože se mi nechce studovat tak dlouhou dobu. Mohl bych se stát i programátorem přes PC, ale musí to být obtížné. Nevím, kterou z těch dvou profesí si mám vybrat.

Michal: Já chci být lesník, protože mě baví práce v lese. Nechci ale do těžby dřeva. To je sice taky práce v lese, ale ne to, co chci dělat já.

Tonda: Já jsem hodně dlouho přemýšlel, jestli jít do Jihlavy na policejní školu, protože by mě bavilo být policistou. Kdybych se rozhodl jít na policistu, musel bych se hodně snažit a taky absolvovat vysokou školu.  A docela by mě bavilo být hercem. Tam je ale nevýhoda, že jste stále v médiích a všichni vás pomlouvají. Spíše však uvažuji nad policistou. Kdybych udělal vysokou školu, což si myslím, že nedám, mohl bych jít na kriminalistu. Ale zatím fakt nevím. Ještě by mě bavila elektronika, něco kolem počítačů.

Houbíny: Chtěla bych jít na veterinu do Třebíče, protože mám hrozně ráda zvířata. Nebo bych chtěla být architektkou. Baví mě pořád si předělávat pokoj. Tím myslím, že si ho nějakým trendy způsobem ozdobím. Možná ale půjdu na zdravotní školu do Jihlavy, abych byla blíž kamarádům a rodině.

Rosťa: Chtěl jsem jít na policistu, ale to se svými známkami riskovat nebudu. Tak asi půjdu na stavební do Českých Budějovic. Ale poslední dobou mi vrtá v hlavě hasičská škola, která je taky v Českých Budějovicích. Díval jsem se u nich na přijímací zkoušky z minulého roku a myslím si, že bych se tam v pohodě dostal.

Evička: Baví mě hasiči, takže bych chtěla na ně jít. Ale asi na to nebudu mít známky. Nebo půjdu na obor kuchař – číšník, to mě taky odmala baví. Měla bych se ale lépe učit, abych se dostala tam, kam chci. (nahoru▲)

 

 Biologický otazník

Správné odpovědi z minulého čísla:

1.      stupeň

zoologie - sova, papoušek, čáp

2.      stupeň

Zoologie – škrtni zvíře (nebo zvířata), které do dané skupiny nepatří:

Šelmy – křeček zlatý, muflon

Ptáci – netopýr ušatý

Hmyz – klíště obecné, sklípkan

Hlodavci – zajíc polní, ježek západní (nahoru▲)

 

 Nové otázky:

1.      stupeň

Zoologie – poznej živočicha:

·         Jsem asi 20 cm dlouhá. Jsem plaz, ale mám 4 nohy. Žiju na okrajích lesů a na pasekách. Živím se hmyzem, červy a plži. Při napadení se mi odlomí ocásek, který se ještě dlouho po oddělení zmítá a tím upoutá pozornost útočníka.

·         Patří mezi zvláštní skupinu savců - vačnatci. Mládě se vyvíjí ve vaku na břiše samice. Pohybuje se dlouhými skoky. Je býložravý. Žije pouze na 1 kontinentu

·         Je to rozšířený stěhovavý pták u lidských obydlí. Staví si miskovitá hnízda z bláta a slin. Má vidličnatý ocas, červenou skvrnu na hlavě.

 

2.      stupeň

Zoologie + botanika - hledej ve větách slova (rostliny, živočichové), která mají spojení s vodou:

1.     Sokol šedý letěl nad lesem.

2.     Chcete to pole nechat ležet ladem?

3.     Pod keřem ležela stará kost.

4.     Louku zahrnula navážka kamení.

5.     Vašku, kup struhadlo!

6.     To není jen nepořádek, to je skoro binec.

7.     Měli bychom zasít i na jaře.

8.     To je naše zahrada, ale pole k ní nepatří.

9.     Draci přece neexistují!

10. Kapradina roste převážně v lese. (nahoru▲)

 

 Smějeme se s angličtinou…

SCHOOL LIFE

Most irritating moments: Morning Alarm

Most difficult task: to find socks

Most horrible journey: Way to Class

Most lovely time: Meeting Friends

Most tragic moments: Test in the 1st lesson

Most wonderful News: Teacher isn´t at school


Irritating = otravný

 

How do you know carrots are good for your eyes?

You never see a rabbit wearing glasses.

 

Jimmy to his class teacher: Madam, do you punish your students for things that they don´t do?

Class teacher: No, never.

Jimmy: Thank you, Madam. I haven´t done my homework J


Punish = potrestat (nahoru▲)

 

 Statistika je, když …

 

Která barva vlasů, očí či přezůvek se nejčastěji objevuje u žáků 2. stupně naší školy? Jaké je věkové složení těchto žáků? Ve které části fotbalových zápasů anglické Premier league padne nejvíce gólů? Nejenom na tyto otázky hledali žáci 8. ročníku odpovědi při svém statistickém šetření v rámci výuky matematiky. Každý osmák si zvolil vlastní téma, které ho zajímá, a během 14 dnů provedl své statistické šetření. Získané údaje bylo třeba zpracovat do přehledné tabulky a grafu. Některé povedené práce máte možnost zhlédnout i na těchto stránkách. (nahoru▲)