základní škola

„Ze života žížal“

WP_pruh

V přírodopise v 6. ročníku jsme se učili o kroužkovcích, a tak jsme si chtěli nabyté vědomosti ověřit v praxi. Na žížaly jsme se podívali trochu zblízka. Děti si je na laboratorní cvičení přinesly ve sklenicích s půdou a že se nám jich sešlo. Ve skupinkách šesťáci nejprve pozorovali vnější stavbu žížaly obecné, a to okem i lupou.
Rozpoznali přední a zadní část, hřbetní a břišní část, opasek a jednotlivé články, které se i pokusili spočítat. Dále jsme si hmatem i sluchem ověřili přítomnost štětinek, které žížale napomáhají k pohybu.
Nejzajímavějším úkolem určitě bylo sledování reakce žížaly na světlo. Že je žížala „světloplachá“ si budou určitě všichni pamatovat. Zjistili jsme také, jak tento zástupce kroužkovců reaguje na jemné mechanické podráždění a že nemá rád kyselé prostředí. Toto cvičení opravdu všechny moc bavilo a žákům umožnilo lépe poznat život (ne)obyčejných žížal.